Waarom een artikel niet over jouw gave, nieuwe systeem moet gaan

Stel: je hebt een nieuw verpakkingssysteem ontwikkeld en het draait als een tierelier. Natuurlijk wil je dat de hele wereld dat gouden systeem van je gaat kennen. Dus snor je een goed magazine op en spreek je af dat je een artikel gaat plaatsen.

Uitgevers, althans de goede, vertellen je meteen wat ik je hier vertel. Schrijf niet alleen over jouw gouden vinding. Die klant van je, die nu nog zit te kl*ten met zijn oude verpakkingssysteem, heeft een hoop irritatie in zijn lijf.

Hij heeft weinig vertrouwen meer in verpakkingssystemen.
En zit NIET te wachten op een reclameverhaal.

Die klant-to-be wil geholpen worden. Hij leest graag waar hij aan moet denken. En natuurlijk, de helft van zo’n verhaal kent hij al. Maar het leest lekker als je het gevoel hebt dat jouw wereld, daar op de werkvloer, inclusief al het dagelijkse geze*k, begrepen wordt. Hij beseft wat goed gaat en leest hoe het beter kan.

Dus toen ik van een klant van me de vraag kreeg om te schrijven over hun helemaal zelf ontwikkelde verpakkingssysteem, heb ik een lijstje gemaakt van wat hun klant allemaal tegenkomt en kwam in het artikel pas als laatste hét systeem aan bod.

Want weet je, zo belangrijk is het systeem helemaal niet. Sterker nog: het is een oplossing voor ‘uitdagingen’. Nou, ga eerst maar eens in op die uitdagingen dan. Jouw fantastische systeem, en de aanschaf ervan, volgt dan vanzelf.

Wil jij ook een goed artikel waar jouw klant écht iets mee kan? Stuur me dan een berichtje. Ik schrijf al jaren voor technische bedrijven zoals jij en doe dat bovendien voor een mooie prijs. Een voorbeeld van zo’n artikel vind je hier.