Tijd voor de eindspurt!

Hé marketingprofessional, zit jij weer lekker in je werk? Wat lijkt de vakantie alweer lang geleden hè?

Zelf ben ik naar Normandië geweest. Ik heb genoten! We huurden een appartement vlakbij de kust en zwommen haast iedere dag in de Atlantische Oceaan. Wat was dat heerlijk!

Yport bij ondergaande zon 🙂

Maar genoeg over rollende golven, strakblauwe luchten en roodverbrande schouders. Het is september en Frankrijk is momenteel het domein van wielrenners en Tour fans. En wij hebben werk te verzetten. Het jaar telt nog krap vier maanden: tijd voor de volgende etappe!

Je bedenkt en coördineert graag campagnes maar het maken van content is twee. Er zijn zoveel teksten om te schrijven, en ook zoveel verschillende. Een social media post schud je zo uit je mouw. Maar er moeten ook brochures en whitepapers komen en daar is veel meer voor nodig. Gesprekken met collega’s die de input kunnen leveren die nodig is bijvoorbeeld. Een raamwerk opzetten zodat het schrijven een invuloefening wordt – ook voor toekomstige brochures en whitepapers. De inhoud moet gecheckt worden. En dan moet het allemaal ook nog eens lekker leesbaar zijn.

Je wilt niet zo’n tekst als in het materiaal dat je al hebt liggen: die is saai en helemaal niet meer van deze tijd. Nee, het moet fris zijn en aansprekend en passen bij het bedrijf anno 2020. Maar hoe doe je dat? Wat is gangbaar? En wat is eigenlijk de beste opbouw voor een whitepaper of brochure?

Wat je nodig hebt, is tijd. Gewoon een paar uur ongestoord kunnen werken aan die teksten (met misschien af en toe een fragmentje Radio Tour de France?). Maar dat lukt niet. Collega’s kloppen steeds bij je aan en dan zijn er ook nog andere dingen waaronder de positionering en de strategie van het bedrijf – nu belangrijker dan ooit – waarover jij mee moet denken.

En zo worden noodgedwongen sterk verouderde en gedateerde brochures te lang gebruikt en doen zo eerder afbreuk aan het imago van je bedrijf dan dat ze eraan bijdragen. Je collega’s van sales beginnen te klagen, klanten maken kritische opmerkingen en waar concurrenten met actuele, inhoudelijke content hun klanten geven wat ze nodig hebben, blijven die plekken op de website van jouw bedrijf akelig leeg.

Komop marketing pro! Dat kan anders!

Heb jij de mazzel dat er voldoende euro’s in het marketingbudget zitten, dan besteed je het schrijven van brochures en whitepapers toch uit? Het enige dat dan hoeft te gebeuren, is het vinden van een goed tekstbureau dat weet wat hiervoor nodig is. Een briefing die je kunt gebruiken voor een goede samenwerking, vind je hier.

Demarreer om te voorkomen dat jouw promotiemateriaal afbreuk doet aan het imago van je bedrijf. Neem gerust vrijblijvend contact op voor de mogelijkheden. Ik zet je graag uit de wind! 🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️