Voor wie?

Tekstbureau the Write Partner werkt voornamelijk in opdracht van contentmarketing- en communicatiebureaus en technische bedrijven.

Wat kan je van the Write Partner verwachten?

Voor communicatie- en contentmarketingbureaus:

  • Affiniteit met techniek en wetenschap
  • Veel ervaring in het vertalen van abstracte of complexe onderwerpen naar relevante en doelgroepgerichte content
  • Het aandragen van geschikte onderwerpen
  • Moeiteloos laveren tussen verschillende belangen en daarbij steeds het einddoel voor ogen houden
  • Respect voor de geïnterviewde(n) maar altijd met sturing naar het eindresultaat
  • Moeiteloos afnemen van interviews in het Engels en in het Nederlands
  • Schrijven voor vakbladen, relatiemagazines, personeelsbladen en nieuwsbrieven
  • Respect voor deadlines. Wanneer de deadline om wat voor reden niet haalbaar is, wordt dit meteen gecommuniceerd
  • Snel aan de slag kunnen aan de hand van een duidelijke briefing
  • Het besef dat een artikel onderdeel is van een traject of strategie en daarnaar handelen (langetermijnvisie)

Voor bedrijven:

  • We werken altijd samen. Dat betekent dat jij als bedrijf ook aan de slag gaat. Ik help en ondersteun je en ik schrijf teksten waar jullie dit zelf niet kunnen of willen.
  • Bij het (her)schrijven van de website doorlopen we een aantal stappen. De ervaring leert namelijk dat vaak eerst de huidige en de gewenste positie van je bedrijf duidelijk moet worden. Ofwel: waar sta je en waar wil je heen als bedrijf?
  • We bepalen je missie en visie. Is deze niet helder, dan kan jouw (website)content dit ook niet zijn. Ik vraag je uit totdat deze crystal clear zijn.
  • We stellen een lijst samen van zoekwoorden en van trefwoorden. Zoekwoorden zijn de woorden waarmee mensen zoeken wanneer ze de diensten en producten die jij aanbiedt, willen vinden. Met trefwoorden geef jij aan wat jouw bedrijf typeert en waarop je gevonden wilt worden. Vooral deze laatste zijn belangrijk omdat ze helpen je koers te bepalen en de klanten die jij wilt, aan te trekken. Ze vormen mede de ‘smoel’ van jouw onderneming en zijn de basis voor de tekst op jouw website.
  • We bepalen jouw doelgroepen.
  • We inventariseren welke informatie jouw doelgroepen nodig hebben. Die informatie komt vanuit jouw bedrijf (helpdesk, accountmanager, secretaresse, …). We gaan na welke plek die informatie moet krijgen op de website.
  • We stellen een contentkalender samen en maken een langetermijnplanning. Jouw medewerkers bepalen mede de onderwerpen. Het is de bedoeling dat zij actief gaan meedenken en uiteindelijk zelf onderwerpen en eventuele thema’s gaan aandragen.
  • We maken een voorraad items zodat jij altijd content kunt delen.
  • The Write Partner maakt ook klantverhalen en projectcases die ondersteunend zijn aan wat jij wilt uitdragen.

Meer weten?

Neem contact met mij op of vraag vrijblijvend een gesprek aan: sonja@thewritepartner.nl of tel 06 516 86 516.